عارف جهش
 مشعل مشعل

پیام تسلیت

 

 

با دريغ و درد فراوان آگاهي يافتيم که آقای عارف جهش آواز خوان محبوب و ژورنالیست سابقه دارکشور ما با زنده گي بدرود گفته است.

آقای جهش با آواز گیرا و پرهیبت خویش آهنگهای میهنی و حماسی را بنابر تعهد میهن پرستانه در راه دفاع از انسان زحمتکش کشورما با تمام عشق و امید به صلح پایدار،آرامی و رفاه همگانی در کشورما می سرود.آهنگ های رزمی  او شنونده را وا میداشت تا در جنگ با اهریمن شتافته و از مادر وطن به دفاع بپردازد.

چنانچه او با قلم خویش نیز به جنگ با سیاهی رفته و آرمانهای تجددگرایان کشورما را که طی سالیان متمادی از سوی رژیم های مستبد محکوم به مرگ گردیده بودند،سرلوحه کار ژورنالیستیک خویش ساخته و به خواننده گان کابل تایمز واقعیت های عینی جامعه ما را منعکس می ساخت.

کساني که زنده ياد جهش را مي شناسند،همواره از او به مثابه فرد مهذب، وفادار به آرمانهای ترقيخواهانه،دموکراتيک،دادخواهانه،آزادی طلبانه و خدمت در راه دفاع از مردم افغانستان به ياد خواهند داشت.

((مشعل)) عمیق ترین مراتب تسلیت خویش را بمناسبت  درگذشت نابهنگام زنده یاد جهش به بازمانده گان،اعضای خانواده و دوستان وی ابراز نموده و به روان پاک آن شادروان اتحاف ادعيه مي دارد.

 

 

 

پیــام تسلیت

 

دوستان عزیز، خبر نابهنگام وفات ژورنالست سابقه دار کشور، عارف جهش(رودگر) را که به اثر سکته قلبی بعمر ۶۳ سالگی در شهر مونتریال کانادا، جهان فانی را وداع گفت؛ تسلیت عرض می دارم.

 

مرحوم جهش باوجود فعالیت های ژورنالستیکی در روزنامه «کــابل تــایمز» ، مدت چندین سال، با آواز گیرایش آهنگهای میهنی زیاد بنا بر تعهد وطنپرستانه اش در راه دفاع از مردم زحمتکش کشور با تمام عشق و محبت و امید به صلح پایدار و رفاه همگانی در وطن عزیز افغانستان میسرود، که آهنگهای حماسی و میهنی وی، شنونده را وا میداشت تا با اهریمن شتافته و از مادر وطن به دفاع بپردازد.

 

دوستانیکه زنده یاد جهش را می شناسند، همیشه او را یک شخصیت وفادار و صادق به ارمانهای دموکراتیک، داد خواهانه و ترقی خواهانه و خدمت در راه دفاع از مردم افغانستان به یاد خواهند داشت.

 

اعضای خانۀ فرهنگی "مولانا" مقیم شهر ونکوور کانادا مراتب تسلیت عمیق خویش را به مناسبت مرگ نابهنگام موصوف به خانم محترم شان وتمامی اعضای خانواده، دوستان و همه فرهنگیان ابراز داشته به روان مرحومی اتحاف دعا می نمایند.

 

مجیـد قیــام،

 

رئیس خانـۀ فرهنگی "مـولانا" ونکوور کانادا

 

 


April 8th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




دکتور فرید طهماس ( ژورنالیست)
باز هم یک ژونالیست سایقه دار و با احساس کشور ما ، با مرگ نابهنگام خود ما را نتها گذاشت. با تأثر زیاد ، می خداهم به بازمانده گان و دوستان مرحوم عارف جهش ابراز غمشریکی نمایم.




بشیر دژم از آلمان !
مراتب تسلیت عمیق خود را به مناسبت وفات نا به هنگام این هنرمند فرهیخته به اعضای خانواده؛ دوستان وعزیزان شان می رسانم.از خداوند متعال برای بازمانده گان شان صبر جمیل آرزو می برم وبرای مرحومی که با هنر خود به مبارزه می پرداخت وباقلمش در خدمت انسان زحمت کش بود،اجر جلیل. خداوند بیامرزدش.




Om Parkash
بنوبه خویش مراتب تسلیت خویش را به همه دوستان و فامیل مرحوم عارف جان عزیز، دوست طفولیت ام تقدیم میکنم. دکتر اوم پرکاش




نجيب روشن
با تأثر اين خبر تکان دهنده را ديشب شنيدم. مشکل است در چنين دقايق آنچه لازم است در وصف يک رفيق خوبی چون عارف جهش نوشت. من زنده ياد عارف را از سی سال به اينطرف می شاسم و با تمام زندگی شخصی، سياسی و فرهنگی او آشنا هستم. او شخص مهربان، رفيق دوست، وطندوست و نهايت مهربان بود. مرگ عارف جهش نه تنها برای خواهرم مکی جان جهش، برادر زاده ها هر يک ويدا، ويکتوريا و ارجمندی جيحون عزيز دردناک است، بلکه برای تمامی رفقای دوران مکتب، پوهنتون، دوران کار در دستگاه دولت و رفقای همرزم او دشوار است. به همه اعضای خانواده، دوستان، رفقا و عزيزان، تسليت عرض می کنم و روان آن دوست و رفيق بسيار عزيزم را شاد می خواهم! خاطره های او در عقول و قلوب ما هميشه زنده خواهد بود




Zabih Asmaie
بدینوسیله مرگ نا به هنگام دوست دیرینم عارف جهش را به خانواده و همه دوستان مرحوم تسلیت عرض میکنم. من جهش مرخوم را از زمانی میشنا سم که هنوز محصل پوهنتون دهلی بود. او یک انسان فرهیخته و یک ژورنالست پرکار بود. خداوند غریق رحمتش کند. یادش گرامی باد. اسمایی




Amanullah Azizi
ژورنالیست مستعد و آواز خوان محبوب ترانه های میهنی و حماسی کشور عارف جهش رود گر به اثر سکته قلبی به سن ٦٣ سالگی جهان فانی را وداع گفت و به ابدیت پیوست. آواز این مرد بزرگ که با سروده هایش قلب هر افغان وطنپرست به تپش میا مد برای همیشه خاموش شد و فامیل ودوستان خود را در ماتم و عزاداری فرو برد. روانش شاد و یادش گرامی باد.




وحید کریمزاده
عمیق ترین مراتب تسلیت خویش را بمناسبت درگذشت المناک و نابهنگام رفیق عزیز عارف جهش ابراز داشته و برای خانواده محترم او صبر و شکیبایی آروز داشته و روح پاک او را شاد می خواهم. بااحترام وحید کریمزاده




فضل الرحیم رحیم
به فامیل و بازماندگان مرحوم جهش ابراز تسلیت می نمایم وبرایش بهشت برین از بارگاه خداوند حق استدعا میدارم .مرگ او یک ضایعه است . فضل الرحیم رحیم




امین الله مفکر امینی
اولا،وفات محترم عارف جهش ژورنالست وحماسه سرای محبوب میهن را که مرگ نابهنگام او دلهای همه وابسته گان،دوستان وهمسنگرانش را جریحه دارنمود به اعضای محترم فامیل شان،اقارب،دوستان ورفقای همرزمش تسلیم عرض میدارم وبا ایزاد اینکه یک هنرمند، شاعر ، نویسنده ، سیاستمندار وطنپرست، ژورنالیست حقیقت نویس وحقیقت گو وبالاخره انسانی باخرد ووطنپرست نه تنها به فامیلش ، اقارب ، دوستان ومردم میهنش تعلق دارد بلکه به یک سخن به همه افراد جامعه ای بشری مرتبط میباشد. لذا همان طوریکه مرگ مرحوم جهش دلهای همه دوستان ورفقای همرزم ومردم شرافتمند میهنش را داغدار نمود به همان ترتیب کمبود وی درساحه فرهنگ وهنر یک ضایعه ای است فراموش ناشدنی. من یکبار بتکرار احسن وفات محترم جهش را به همه دوستان وهمرزمان تسلیت عرض میدارم. امین الله مفکر امینی از ایالت منی سوتای امریکا




هوشنگ زکریا
به خانواده ، اقارب و دوستان مرحوم جهش تسلیت عرض میدارم



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل